A vállalkozás, ahol dolgozom, Bt-ként működik, könyvek eladásával foglalkozunk. Ez igazán illik hozzám, mert szerintem nincs is annál jobb illat, mint amikor kinyitsz egy új könyvet és megcsap a papír a tinta és talán a fűzéséhez használt dolgoknak az a kellemes keveréke. Talán még a papírboltok illata hasonlítható hozzá, vagyis tulajdonképpen a papír a lényeg. Ez is sokban hozzájárul, hogy szeretek itt dolgozni, de persze a nyugalmas légkör sem utolsó, és hát amikor egy kis időm marad, mindig olvashatok.
Mivel az utóbbi időben eléggé kinőttük magunkat, a főnököm fontolgatja a Kft-vé alakulást. Természetesen ő nagyon elfoglalt, egy ideje már halasztgatta, hogy alaposan utánanézzen ennek. Szumma-szummárum, én lettem a kiválasztott, aki gyűjtőmunkát folytathat arról, mivel kell előkészülni egy kft megalapítása előtt. Túlzottan nem voltam boldog ettől, sohasem foglalkoztam ilyen témákkal, teljesen ismeretlen terepre tévedtem. De a feladat adott volt, belevágtam és végül egész komplett kis anyagot sikerült összeállítanom a kft alapításhoz szükséges tudnivalókról.
Szerencsémre ráakadtam a szekhelypartner.hu weboldalra, ahol olyan részletes információhalmazt találtam erről, hogy szinte máshol már nem is kellett keresgélnem. Az említett oldal részletesen foglalkozik a cégalapítás csínjával-bínjával, többek között a kft cégalapítás költségeire is figyelmet fordítva. Elolvashatod, hogy ha céget akarsz alapítani, mik azok a feltételek, amiknek muszáj megfelelned. Ez persze a mi boltunknál már lényegtelen, hiszen már egy meglévő cégről beszélünk, ami átalakul. Persze erre is böngészés közben jöttem rá, most lehet hogy nevetsz ezen, de én még erre sem gondoltam, mondtam, laikus vagyok.
Mivel még nem gondolkoztam ilyesmin, azzal sem voltam tisztában, hogy a cégek cégtábláját kötelező kihelyezni a székhelyükön. Én azt gondoltam ez csak azért van, hogy ezzel megmutassák magukat, hogy láthatóak legyenek. Ezen az oldalon viszont olvastam, hogy ez kötelező, és hogy ők vállalják ennek kihelyezését a bérelt székhelyen.
Na itt vesztem el megint. Tovább olvastam, hogy megtudjam, mi az a székhelybérlés. Mivel ez, úgy látom az egyik fő tevékenységi körük, részletes tájékoztatót láttam erről is. A székhelyszolgáltatók, mint a Székhelypartner is, engedélyezik a velük szerződőnek, hogy az ő telephelyén jegyeztesse be a cégét. Ahogy látom, ennek nem eget rengető a költsége, amit gondolom az új vállalkozások nem is bánnak, biztosan elég nekik az alapítás költségeit kifizetni induláskor. Mindenesetre a szolgáltatók vállalják azt, hogy átveszik a vállalkozáshoz érkező leveleket és elektronikus levélben átküldik nekik, így nem kell személyesen elmenni érte senkinek. Én sem bánnám, ha ez nálunk így működne, nem kedvenc tevékenységem a postafiókra járás, százszor inkább pakolom a könyveket.
Mivel a weboldalon találtam külön menüpontot a kft cégalapításra is, azt is feljegyezhettem, hogy a törvény szerint minimum 3 millió Forint törzstőke szükséges egy kft alapításakor. Ezt azonban nem kell azonnal befizetni, elég hosszú időintervallum van megadva, csak két éven belül kell a számlára tenni. Ezt különösen hasznos információnak találtam, hiszen nekünk sem mindegy hogyan alakulnak a kft cégalapítás költségei.
Alaposan áttanulmányoztam a cégmódosítás info menüt is, mert nálunk pont ez a helyzet. Leírták azt is, hogy az alapító okirat elkészítésének kiknek kell jelen lennie, vagy hogy nagyságrendileg mekkora illetékkel számolhatunk a cégbírósági bejegyzésnél.
A főnököm nagyon elégedett volt az összegyűjtött anyaggal, azt mondta, most már bátran egyeztet időpontot az ügyvéddel, mert mindennel tisztában van. Nagy segítség volt a Székhelypartner weboldala, látszott, hogy szakemberek, ezért fel is vetettem a főnökömnek a székhelyszolgáltatás lehetőségét. Meglátjuk, hogy dönt.